Handlekurv Kurv ?.SubtotalFormatted? String.Empty Handlekurven er tom
0
Legg i handlekurven
enheter
Handlekurv Kurv Vis handlekurv Gå til kassen Handlekurven er tom
0
Legg i handlekurven
enheter
Handlekurv Kurv ?.SubtotalFormatted? String.Empty Handlekurven er tom
0
Legg i handlekurven
enheter
Handlekurv Kurv Vis handlekurv Gå til kassen Handlekurven er tom
0
Legg i handlekurven
enheter
Kontakt

FÅ HJELP MED EN GANG

OFTE STILTE SPØRSMÅL

DIN BESTILLING

Hvor er min bestilling?

Etter at du har gjennomført din bestilling, kan du enkelt sjekke statusen via følgende link - du bruker ordrenummeret ditt og den e-postadressen du brukte ved bestillingen. Vi sender alltid ut en mail når bestillingen din er sendt fra oss.

Jeg har ikke fått ordrebekreftelse

Etter at du har lagt inn en bestilling sendes det ut en automatisk ordrebekreftelse. Om du ikke har mottatt denne innen noen minutter kan det være at den har havnet i søppelpost i din innboks. Om du finner mailen der kan du markere at den ikke er spam, sånn at fremtidig mail fra oss kommer fram i riktig innboks. Har du ikke fått din ordrebekreftelse kan du kontakte kundeservice som sjekker dine opplysninger.

Kan jeg legge til flere varer i min bestilling?

Vi har dessverre ikke mulighet til å legge til flere varer i en allerede eksisterende bestilling. Dette fordi vi ikke kan trekke et høyere beløp enn det som ble reservert ved betalingen. Derfor er du nødt til å legge en ny bestilling. Du har også mulighet til å kansellere din bestilling og deretter legge inn en ny, samlet bestilling.

Jeg vil gjerne kansellere min bestilling før den sendes

Ønsker du å kansellere din bestilling må du kontakte vår kundeservice. Merk at vi ikke har mulighet til å stoppe en bestilling som allerede er pakket eller er under håndtering på lageret. Derfor er det en god idé å ringe hvis du angrer kjøpet.

Kan jeg få dele opp leveransen på min bestilling om et produkt har lengre leveringstid?

Hvis din bestilling både inneholder lagervarer og forhåndsbestillinger med en lengre leveringstid, blir bestillingen sendt samlet når alle varene er på lager. Vi kan ikke dele opp en bestilling over flere leveringer fordi betalingen dras fra kortet ved første forsendelse. Ønsker du å fjerne varer som ikke er på lager, er du velkommen til at kontakte oss. Disse kan eventuelt bestilles separat i en ny bestilling.

 

BESTILLING

Kan jeg bestille på mail eller over telefon?

Alle bestillinger skal gjennomføres via vår hjemmeside for å beskytte dine data og betalingsopplysninger. Det er derfor ikke mulig å bestille ved å ringe eller via mail. Opplever du problemer i forbindelse med bestillingen, er du alltid velkommen til å kontakte oss.

Hvilke betalingsmetoder kan jeg bruke?

Det er mulig å betale gjennom Klarna eller med kort (visa og mastercard).

Jeg får opp en feil når jeg prøver å bestille

Start med å sjekke at du har fylt ut korrekt informasjon og at postnummer og e-mail adressen er i et gyldig format. Deretter anbefaler vi at du prøver i en annen browser eller på en annen enhet. Du er også velkommen til å kontakte kundeservice for hjelp til å bestille. Send gjerne et skjermbilde og en beskrivelse av feilen du opplever.

Betalingen blir avvist

For spørsmål angående betaling, vennligst kontakt Klarna: https://www.klarna.com/no/kundeservice/

 

LEVERING

Hva er leveringstiden?

Lagervarer leveres senest 4 hverdager etter bestillingen. Lagervarer er produkter markert med en leveringstid på 1-4 hverdager. Forhåndsbestilling på varer markert med en lengre leveringstid er angitt med en estimert leveringstid fra leverandøren. Vi strever for å overholde denne datoen, men kan aldri garantere en nøyaktig leveringstid, da flere ting i prosessen er ute av våre hender. I de tilfellene det blir ekstra forsinkelser, vil du bli kontaktet.

Hva koster frakten?

Vi tilbyr gratis frakt ved kjøp over 600 kroner til et Bring utleveringssted eller forretningsadresse. Ønsker du levering til din privatadresse kan dette kjøpes til for 89 kroner. Ved kjøp under 600 kroner koster frakten 55 kroner til et Bring utleveringssted eller forretningsadresse og 89 kroner til en privatadresse.
Vi leverer over hele fastlands Norge. Dersom adressen er uten fast veiforbindelse, hytte uten ordentlig vei eller forbundet med andre transportutfordringer vil kundeservice kontakte kunden for videre behandling av ordren

Kan jeg få levert min bestilling raskere?

Vi har ikke mulighet til å fremskynde enkelte bestillinger da alle bestillinger håndteres i den rekkefølgen som de kommer inn. Derimot strever vi alltid etter å overholde den forventede leveringstiden.

Min pakke er ikke overlevert til Bring enda

Etter håndtering og pakking av din bestilling blir den overlevert til Bring. Er din pakke utskrevet innen kl. 12 bør den få skanning på depotet ved Bring innen neste ukedag. Ved høyere press hos Bring, har vi sett at det kan gå en ekstra dag.

Det var ingen følgeseddel eller returseddel i min pakke?

Av miljømessige årsaker, velger vi å ikke printe følgeseddel eller informasjon rundt returer. Du har mulighet til å se hva du bestilte i din ordrebekreftelse, ved å sjekke din bestilling online eller på kvitteringen som sendes på mail etter at pakken ble sendt fra oss.

Jeg har mottatt feil varer

Skulle du være uheldig å motta feil varer skal du kontakte kundeservice via mail, så vi kan løse problemet. Beskriv gjerne hvilke varer du har fått så nøyaktig som mulig, gjerne med et bilde eller ved å notere f.eks. strekkoden på varen.

Jeg har mottatt en bestilling med ødelagt emballasje

Hvis du mottar en bestilling der emballasjen er ødelagt, er det viktig at du dokumenterer dette i form av bilder. Ta gjerne et bilde av selve emballasjen og fraktseddelen på pakken. I mange tilfeller er selve innholdet uten skader, da emballasjen er laget for å beskytte din bestilling. Har innholdet fått skader, skal du straks etter at du har mottatt den sende en e-mail til info@roboteksperten.no som inneholder bilder av emballasjen (innvendig og utvendig), skaden på produktet og fraktseddelen på pakken.

Er det mulig å få levert til utlandet?

Hos RobotEksperten.no leverer vi kun til norske adresser og har ikke mulighet til å sende til utlandet. Det er mulig å bestille på vår svenske, danske eller finske sider for levering til disse landene, der du i mange tilfeller finner de samme produktene. Merk at prisene kan være forskjellige, da prisene kun gjelder for det enkelte landet. 

 

ÅPENT KJØP & RETUR

Jeg har angret min bestilling og ønsker å sende den i retur

Du har alltid 14 dagers åpent kjøp når du handler hos RobotEksperten. Angreretten gjelder fra den dagen du mottar din vare. Når det gjelder åpent kjøp gjelder dette når varene er ubrukte produkter som kan selges som nye. For å benytte deg av din angrerett skal du gå til: https://www.roboteksperten.no/retur/.

Er det mulig å returnere en vare som er tatt i bruk?

Brukte varer skal sendes retur innen 14 dager. Merk at returnering av brukte varer typisk medfører et avdrag i tilbakebetalingen, da vi ikke kan selge produktet som nytt igjen. Beløpet fastsettes af fagpersonal hos RobotEksperten og kan være 0 - 75 % av varens opprinnelige salgspris og angreretten kan bortfalle av hygieniske årsaker ved enkelte plomberte produkter. Etter loven må forbrukere kun håndtere varen, som om man skulle returnert produktet full refusjon.

Tilbyr dere gratis retur?

Vi har dessverre ikke mulighet til å tilby gratis retur, da vi fortsatt ønsker at kunne holde en konkurransedyktig markedspris for alle kunder. Velger du å benytte deg av angreretten, må du derfor selv betale portoen for å sende varen i retur. Vi tilbyr kjøp av returseddel, som typisk er billigere enn hvis du selv velger å kjøpe porto. For å benytte deg av din angrerett skal du gå til: https://www.roboteksperten.no/retur/

Kan jeg angre kjøpet ved å nekte å ta imot pakken?

Du kan ikke angre kjøpet ved å nekte mottagelse av pakken, eller ikke hente ut varen, uten å samtidig gi oss tydelig beskjed om dette. Dette medfører til et ekspedisjonsgebyr svarende til de reelle kostnadene for leveringen.

Kan jeg få refundert penger til en annen bankkonto?

Pengene kommer alltid til samme konto som pengene ble trukket fra. Det betyr typisk at beløpet refunderes via Klarna. Dette er for å forebygge svindel og sikre at pengene havner det rett.

Når får jeg mine penger i retur etter at dere har mottatt pakken?

Vi strever etter å håndtere alle returer så raskt som mulig, men maksimalt innen 14 dager. Etter din retur er blitt håndtert blir pengene refundert med en gang og kan typisk ses på din bankkonto innen et par hverdager. Har du betalt med Mastercard eller lignende kredittkort, kan det ta lengre tid avhengig av avtalen med din bank, hvilket vi ikke har mulighet til påvirke. Vennligst sjekk kontoutskriftene for kredittkortet, der refunderingen bør fremkomme.

 

REKLAMASJON & SERVICE

Jeg har en reklamasjon på en vare som har fungert tidligere

RobotEksperten eies og drives av Bakeren og Kokken, som vil ta fortsatt fullt ansvar for at du kan reklamere din vare i henhold til forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett. Som privatperson har du 5 års reklamasjonsrett etter at du har mottatt varen.

Hvis du har kjøpt et produkt som er har blitt defekt innenfor reklamasjonsretten, skal du fylle ut vårt serviceformular på https://www.roboteksperten.no/service/. Deretter blir du kontaktet av vår serviceavdeling. Om vi trenger at produktet sendes inn for service, blir du kontaktet for dette (vi sender en forhåndsbetalt fraktseddel). Dette gjøres for å sikre deg den raskeste mulige løsningen, da vi i de fleste tilfellene samarbeider direkte med produsentens autoriserte servicepartner.

Jeg har fått en vare som ikke virket fra start

Har du mottatt et produkt som ikke fungerte fra starten, skal du fylle ut vårt serviceformular på https://www.roboteksperten.no/service/. Merk at det er forskjell på om produktet ikke lever opp til forventningene eller om produktet er defekt. Lever ikke produktet opp til dine forventninger skal du registrere en retur på https://www.roboteksperten.no/retur/ - merk at det kan bli trukket et gebyr for returnering av produkter som har blitt brukt. Du er alltid velkommen til å kontakte oss hvis du har spørsmål.

Produktet er blitt skadet under transporten / fraktskade

Hvis du har mottatt et produkt som er blitt skadet under transporten skal du så snart som mulig sende oss en mail til info@roboteksperten.no som inneholder bilder av emballasjen (innvendig og utvendig), skaden på produktet og fraktseddelen på pakken. Fraktskader skal meldes om straks etter mottagelsen.

Skal jeg betale fraktkostnader hvis et produkt blir ødelagt?

Nei. Hvis en vare er blitt ødelagt innenfor den normale reklamasjonsretten, betaler vi naturligvis for fraktkostnadene. Det er viktig at du kontakter oss før produktet sendes i retur og aldri sender produktet i retur selv. Start alltid med å opprette din reklamasjon online via denne linken: https://www.roboteksperten.no/service/, deretter hører du fra oss.

 

PRODUKTER & PRISER

Hvilket produkt skal jeg velge?

Valget av produkt er alltid individuelt og avhenger av dine personlige preferanser og det enkelte budsjettet. Hos RobotEksperten har vi laget detaljerte kjøpsguider på de mest populære produktgruppene, så du kan ta det riktige valget. Besøk den relevante kategorien via toppmenyen. Har du spørsmål er du alltid velkommen til å kontakte oss.

Er det mulig at få et tilbud?

Vi justerer løpende våre priser i forhold til markedet for å sikre deg en god handel hver gang. Prisen på produktene gjelder for alle kunder. Finner du et produkt billigere hos en annen norsk forhandler, er du velkommen til å kontakte kundeservice for at se om vi kan tilby samme pris. Skal du bruke mye penger kan du også sende en forespørsel på mail.

Er det mulig å få en rabattkode?

Vi har generelt valgt å begrense bruken av rabattkoder for å alltid kunne tilby attraktive priser til alle kunder. Vårt prissystem overvåker markedet konstant og justerer våre priser løpende. Vi har valgt å gjøre dette for å sikre en god pris, samtidig som at det høye servicenivået overholdes. Den høye konkurransen på internett har generelt gitt et lavere prisnivå og derfor er prissvingninger ofte begrenset på de mest populære produktene. Dette er kun til glede for kundene, da man får et billigere produkt - selv om det kanskje er uten "rabatt".

Hvorfor endres prisen på et produkt ofte?

Vi justerer løpende våre priser automatisk i forhold til markedet, for å kunne tilby deg den beste handelen. Derfor kan du på noen produkter oppleve at prisen plutselig blir endret. Husk at vi tilbyr prismatch på vår egen pris i opp til 7 dager etter kjøpet, så du kan få mellomlegget tilbake hvis produktet settes ned på vår side i etterkant.

Tilbyr dere prisgaranti på deres produkter?

Vi tilbyder ikke prisgaranti, men forsøker alltid å ha konkurransedyktige priser og matche andre butikker på løpende dagspriser. Vi tilbyder prismatch i 7 dager etter kjøpet, hvis varen har blitt nedsatt i etterkant på vår egen side. F.eks. hvis du kjøpet et produkt i dag som blir nedsatt i neste uke. Prismatch gjelder ikke hvis det er snakk om tidbegrensede tilbud eller tilbud med begrenset antall.

Selger dere reservedeler?

Vi selger som utgangspunkt ikke reservedeler som ikke finnes på vår hjemmeside. Finner du ikke reservedelen på vår hjemmeside, anbefaler vi at du kontakter produsenten direkte, som kan henvise til en plass der det er mulig å kjøpe reservedeler. Du er velkommen til å kontakte oss hvis du ikke lykkes, nevn gjerne hvem du har forsøkt å kontakte først, deretter kan vi forsøke å hjelpe deg med å henvise til et sted.

Kan jeg bestille et produkt som ikke er på lager?

Noen varer kan bestilles, selvom de ikke er på lager. Dette tilbys på utvalgte produkter som ikke lagerføres eller for å gi deg mulighet til å reservere en populær vare som er utsolgt, så du er sikker på at du får varen så snart den kommer på lager igjen. Disse varene er markert som forhåndsbestilling og har en estimert leveringstid fra leverandøren. Dette er et estimat som vi strever etter å overholde og i forbindelse med forsinkelser vil du bli kontaktet per mail. Merk at en ordre først sendes når alle varer er på lager.

 

KONTAKT KUNDESERVICE

SKRIV TIL OSS PÅ E-MAIL

Kontakt oss på info@roboteksperten.no eller fyll ut formulæret:

Takk for din henvendelse
Vi kontakter deg så raskt som mulig
RING TIL OSS PÅ TELEFON
Ønsker du veiledning over telefon eller om du trenger hjelp raskere.

Mandag - Fredag 09.00 - 17.00
RobotEksperten
Trygg e-handel
Gratis levering ved kjøp over 600 kr.
Husrobotter siden 2008
Offisiell forhandler av alle merker